Mitul frumusetii noastre

« Fetele din Moldova sunt cele mai frumoase”, e fraza pe care am auzit-o des in tara noastra. Atitudine foarte reconfortanta, in situatia in care nu cauti sa te mindresti cu ceva mai esential. Ah, da, mai sunt vinurile.. dar cu mitul vinurilor noastre ne rafuim alta data. Interesant e ca ajunsesem si eu sa cred ca, mai, mai, suntem cele mai frumoase, cum altfel, trebuie sa show some respect valorilor nationale.

Imaginea pe care si-o creaza popoarele despre sine insele difera mult de felul in care sunt percepute din exterior. Paradox sau norma ?

Francezii se mindresc cu bucataria lor, care in aceasta tara are statut de arta, cred a fi eleganti si a se imbraca cu gust, stiu sasi petreaca frumos vacantele si weekend-urile si sunt mereu cu o privire copy paste fata de tot ce e US. Acum ce parere ar avea un rus mediu despre Franta ? Champagne, vin, cascaval mucegait, parij, french kiss si djo dassin. Un grec ar crede ca francezii sunt foarte zgirciti, pe cind ultimii se considera a fi prudenti si economisitori, mereu in cautare des bonnes affaires.

Mais revenons à nos moutons, pardon, à nos filles.  Aici desigur intram in domeniul captivant al stereotipurilor.. Unul ar fi: “Fetele din est” se imbraca mult prea strident. O fata din est se observa imediat in multime, dupa imbracamintea multicolora si provocatoare in toiul zilei plus tona de machiaj, lucru considerat cel putin fara gust de catre urmasele genialei Coco Chanel.

– Deci, sunt oare moldovencele cele mai frumoase ?

– Da, in limitele Moldovei

– Cum deosebesti o moldoveanca peste hotare ?

– Nicicum. Numai daca esti singur din Moldova si intelegi despre ce vorbeste asa tare de rasuna in tot tramvaiul

Dau 100 de euro primului european care imi deosebeste o moldoveanca intre 3 fete, asta daca in genere a auzit vreodata de asa natiune. Raspunsul cel mai posibil in cazul exercitiului propus ar fi acelasi « fata din est ». Notiunea de est fiind una foarte larga, incluzind un teritoriu ce se intinde de la Varsovia pina in largurile Siberiei si din Estonia pina in Iugoslavia (da, pentru unii asa tara inca exista).

In concluzie as spune : miturile au fost inventate de popoare pentru a-si proslavi maretia, deci hai sa nu alimentam un mit care nu proslaveste nimic de tot.

PS : acest post a fost inspirat de un private joke al unui coleg. Intr-o zi imi trimite un mail cu fotografia Millei Jovovich si urmatorul comentariu : « On savait pas que tu faisait du cinema ». Va asigur ca e foarte putina asemanare intre actrita respectiva si mine. Sau poate ma cred mult prea deosebita pentru a ma considera inconfundabila ?…

This entry was posted in France, Moldova and tagged , , . Bookmark the permalink.

14 Responses to Mitul frumusetii noastre

  1. lupul says:

    🙂 te preocupa si pe tine tema asta?
    intr-adevar, se poate scrie mult despre asta… am material cel putin pentru inca 3 postari.

    • Nu apreciez stereotipurile, dar mai ales cele pe care le cream singuri despre noi, incadrindu-ne in imagini si scenarii preconcepute, crezind ca stim tot, cind defapt nu stim inca nimic.
      Scrie, poate faci revolutie in ingoranta colectiva a moldovei 🙂

      • I wonder, de ce niciodata nu am vazut un barbat sa combata acest stereotip…

        Uite chiar din practica mea – timp de 4 ani cat am avut un job omenesc am comunicat cu sute de straini de la brazilieni pană la filipinezi, high-ranking officials zgarciti la aprecieri, cu atat mai mult pozitive, dar cand ajungeau aici de parca le sarea capsa !

        Oameni casatoriti cu copii, experienta solida all around the world , le curgeau balele ca la scolari iar pupilele oscilau haotic. Ca niste drogati repetau permanent “In multe tari am fost dar ca aici !!!” “Cum dracu rezistati in asa o atmosfera !!!” s.a.

        Nu stiu daca merge ca argument dar nu cred ca aprecierile lor pot fi oarecum biased…

      • Larry, sunt de acord ca in Moldova sunt relativ multe fete frumoase pe cap de locuitor. Si acestea mai si stiu sa scoata in evidenta orice semn de furmusete exterioara. Cum sa nu-ti sara capsa cind vezi fete perfect machiate dis-de-dimineata, in fuste scurte sau pantaloni mulati si picoare mai mult sau mai putin kilometrice?
        Avem fete frumoase, dar asta nu inseamna ca sunt “cele mai” din toata lumea..
        BTW: strainii de care vorbesti au ramas impresionati si de altceva in afara de fete?

      • Unfortunately, la capitolul altceva, acolo-i prăpăd. Tot ei in marea lor majoritate ne-au calificat vinurile “nothing special”, iar unii chiar “что это за моча в бокале”. Si le dau dreptate pentru ca vinul mesopotamian e o хуйня indiscutabilă !

  2. Pingback: Scufiţa Roşie şi Lupul Sur » Blog Archive » Marfă!

  3. ceziceu says:

    o prietena de a mea imi arata extensiile de par, tatuajul de buze proaspat facut (bine facut, fata arata rujat acum non-stop), imi vorbeste despre inectiile cu uleiuri naturiste sub piele care intineresc, imi arata cosmetica scumpa, despre ideeea de a isi pune implanturi la sani, despre orele petrecute la sala si multe alte chestii si imi zice: e usor sa fii frumoasa 🙂 . eu adaug – usor, dar scump. Ei ii indiferent , are boyfriend care ii acopera juma’ din cheltuielile de frumusete.

    • wow, ce exemplar! am avut si eu asa cunoscute prin moldova, doar ca nu rezistam la o comunicare de lunga durata, nu stiu cum tu, dar eu nu pot asculta 2 ore in continuu ce machiaj si de unde a fost cumparat, CINE l-a sponsorizat, si CUM a fost apreciat
      dar e bine din cind in cind, keeps u updated cu noutatile din wonder beauty

  4. mblowblog says:

    Si eu am urmarit de nenumarate ori exlamatii de uimire si incantare a unor masculi din SUA. Inclusiv despre frumusetea barbatilor 😉
    Tousi femeile noastre sunt privite de straini, mai degraba ca obiecte sexuale, decat ca femei frumoase. E o frumusete pe care nu trebuie sa depui efort s-o descoperi. Te atinge direct in punctul vulnerabil 🙂

  5. Grapefruits says:

    Am impresia că fetele din Moldova nu ştiu să îşi pună frumuseţea în evidenţă- asta dacă nu te referi doar la fetele de oraş… din oraşele mari.

  6. yogoshima says:

    Fiecare populatie doreste sa se afirme ce are mai interesant in tara lor.Americanu au avioane de razboi sa vinda,Franta vinde, turismul de masa sa vina sa vada tara lor,Africa
    animale salbatice de vazut,Romania i-si vinde Guvernul la Comisia Europeana acuzind caci sint hoti si fosti Comunisti si in Moldova sint multe fete fugite prin Europa sa-si fac o viata mai buna.

  7. Viktoria says:

    Cel mai adevarat lucru spus din cele de mai sis e ca DA: aici frumuseata fetelor e din aia pe care nu iti trebuie mult efort ca s-o descoperi. Se pune pe tava, e mai mult comerciala, decit naturala si discreta.

  8. Pingback: Marfă! | lupul sur

Leave a Reply

