Cit costa un vot

25 euro. 200 km. O zi insorita de toamna. Atit mi-a luat mie sa merg si sa votez pina la cea mai apropiata sectie de votare. Un strop de implicare civica. Cit patriotism ! M-am mirat si singura, dar mult mai mare mi-a fost mirarea mai tirziu, cind am vazut rata de participare.. Sa zic ca-i trist ? Imi pare rau de toti banii cheltuiti pentru organizare, mai bine ii dadeau sinistratilor..

In sectia de votare liniste. 3 membri ai comisiei stau cumintel la masa si zimbesc cind ne apropiem. Cineva ne intreaba daca suntem din orashul respectiv. Nu, din alt orash, chiar din alta tara. Ochii devin patrati. Aflam ca pina la ora respectiva se prezentasera doar 23 de persoane (si era amiaza déjà). Dar ma rog, aici e “peste hotare”, in moldova la sigur s-a votat, ma gindesc eu cu naivitate.

Un vot nu costa nimic. Te-ai sculat din pat si ai mers la sectia aia de votare care-i undeva linga casa, fara rinduri, fara graba.

Un vot costa mult. Pentru tara, pentru viitor.

Dar Moldova n-a avut nevoie de vot. Ea a preferat sa-si caute de viata. Ea s-a saturat de politica, dar mai ales de politicieni. Moldova crede ca nu poate schimba nimic. Moldova crede ca totul va fi mai bine cindva, cumva. Referendum? Cu unul in plus, cu unul in minus. Who cares!

Ma intreb de ce am mers la vot. Sustin vreun anumit partid politic ? Nu. Ma intorc in curind in Moldova ? Nu. Am sa merg la urmatoarele alegeri sa votez ? Nu stiu. In fine, who cares ?

This entry was posted in Moldova. Bookmark the permalink.

9 Responses to Cit costa un vot

  1. lupul says:

    Si mie mi-i ciudă. x-(

  2. eu cred ca si oilor de care ziceai o sa ajunga sa li se faca ciuda dupa ce se va inkide din nou ocolul si o sa innoate in gunoi..

  3. Acum ma intelegi de ce nu am pana ce sa votez PENTRU…

    AIE a mizat pe naivi si prosti, cum a facut-o la 7 Apr, si 29 Iulie, fiind ametit de propria aroganta chioara…
    nu se organizeaza referendumuri timp de o luna, mai ales pe asa teme

    P.S. Am fost si eu la vot, dar numai ca imi era in drum
    Hai noroc, si nitel mai optimist, macar voi :)!

  4. Napocel says:

    Nu mi-am imaginat un asemenea rezultat. Este groaznic ce se-ntampla-n Moldova.

  5. Eh, tara groaznica…
    Nu ar da R. Moldova oameni buni daca ar fi o “tara groaznica”!

    • “groaznic” in sens de puternic, grozav..
      Ar fi bine sa ajungem la clipa in care acesti oameni buni sa conduca cu aceasta tara. Atunci va fi sarbatoare si vom scrie/discuta despre alte lucruri.

      • Got it. Eu si in cazul descris de tine cred ca ar fi potrivit sa discutam despre aceste lucruri. Clasa politica si elitele, in general, se vor schimba treptat, dar niciodata nu vor fi perfect, poate doar in stricta concordanta cu posibilitatile cetatenilor condusi :).

Leave a Reply

